Коли буде можливість поквартирного обліку тепла в багатоквартирних будинках з вертикальною роздачею теплоносія по стояках?

  • Дмитро
  • 30 серпня 2016
  • ID 17

Відповідь:

Пане Дмитро, відносини між виконавцем послуг з централізованого опалення, постачання холодної, гарячої води і водовідведення та споживачем-фізичною особою регулюється Законом України «Про житлово-комунальні послуги» та Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типовим договором про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630.

Так відповідно до пункту 9 зазначених Правил у квартирі (будинку садибного типу) роботи з установлення засобів обліку води і теплової енергії  проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача.

Пунктом 1.4 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 № 76, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25.08.2005 за № 927/11207, пунктами 8, 9, 17-19 Правил користування тепловою енергією, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2007  № 1198,  державними будівельними нормами, зокрема ДБН В.3.2-2-2009 «Житлові будинки. Реконструкція та капітальний ремонт», ДБН В.2.2-15-2005 «Житлові будинки. Основні положення» передбачено, що для встановлення вузла обліку та регулювання теплової енергії в  квартирах, що мають індивідуальний тепловий ввід необхідно: отримати технічні вимоги теплопостачальника, замовити на підставі отриманих технічних вимог проектну /технічну документацію, провести спеціалізованою організацією у відповідності до проектної документації встановлення вузла обліку теплової енергії, звернутись до організації–виконавця послуг з централізованого опалення щодо прийняття на абонентський облік встановленого вузла обліку теплової енергії та укласти/внести зміни у відповідний договір щодо обліку теплової енергії.

Разом з тим, пунктом 12.3.2 ДБН В.3.2-2-2009 «Житлові будинки. Реконструкція та капітальний ремонт» визначено, що за відсутності технічної можливості облаштування системи централізованого опалення поквартирними лічильниками теплоспоживання при відповідному обґрунтуванні допускається застосовувати вертикальну систему опалення з можливістю обладнання/дообладнання зазначеної системи відповідно запірно-регулюючою арматурою згідно вимогам  ДБН В.2.5-67:2013 (на зміну СНіП 2.04.05), ДБН В.2.2.15, ДБН В.2.5.39, а також можливістю влаштування приладів-розподілювачів теплової енергії для обліку фактичного теплоспоживання квартирами.

Таким чином, до питання встановлення приладів обліку та регулювання теплової енергії в квартирах багатоповерхових будинків з вертикальною системою опалення слід підходити комплексно з відповідним переобладнанням загальнобудинкової системи опалення та встановленням таких приладів у всіх квартирах багатоповерхового будинку.
Щодо приладів розподілювачів витрат тепла зазначаємо, що вони не є засобами вимірювання кількості тепла, вони слугують для визначення фактичної частки споживання тепла окремим мешканцем. Розподілювачі витрат тепла встановлюються відповідно до розробленої проектної документації згідно з технічними вимогами, наданими теплопостачальною організацією. Наразі Мінрегіоном ведеться робота щодо розроблення методики розподілу загальнобудинкового споживання тепла між індивідуальними споживачами.

Для того, щоб оплачувати послуги з централізованого опалення за показами встановленого теплового лічильника, споживачу необхідно укласти відповідний договір з виконавцем послуг з централізованого опалення.

Оплата послуги з централізованого опалення місць загального користування будинку здійснюється відповідно до Методики розрахунку кількості теплоти, спожитої на опалення місць загального користування багатоквартирних будинків, та визначення плати за їх опалення, затвердженої наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 31.10.2006 № 359.

Крім того, з метою забезпечення 100% комерційного обліку комунальних послуг з централізованого водопостачання, централізованого постачання гарячої води, теплопостачання та імплементації низки статей Директиви 2012/27/ЄС про енергетичну ефективність, Держенергоефективності спільно з народними депутатами України та експертним середовищем розроблено проект Закону України «Про комерційний облік комунальних послуг», який зареєстровано народними депутатами України у Верховній Раді України за № 4901 від 06.07.2016. Даним законопроектом передбачається, зокрема, обов’язковість комерційного та розподільчого приладного обліку, як колективного, так і індивідуального; визначаються механізми запровадження комерційного обліку існуючих, нових, реконструйованих та капітально відремонтованих будівель; визначено механізм оплати за встановлення, заміну та обслуговування вузлів обліку та ін.

Розповісти друзям: